۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

AMD با گيگابايت 45 نانومتري شد

ICTPRESS - هم زمان با انتشار خبر 45 نانومتري شدن نسل جديد تراشه هاي AMD، سازندگان مادربرد و كاربران دچار نگراني هايي در مورد سازگاري تراشه هاي جديد با مادربردهاي كنوني موجود در بازار شده اند.
شركت گيگابايت كه در حال حاضر بيشترين سهم از مادربردهاي مبتني بر AMD در بازارهاي جهاني را در اختيار دارد، براي رفع اين مشكل و آسوده كردن خيال كاربران، چاره اي انديشيده است.به گزارش ICTPRESS ، از این رو گيگابايت براي تضمين سازگاري محصولات خود با تراشه هاي جديد 45 نانومتري AMDكه مبتني بر سوكت هاي AM3و AM2+ هستند، اقدام به انتشار نسخه جديدي از بايوس مادربردهاي خود نموده است. بر همین اساس خريداران تراشه هاي جديد AMD مي توانند با به روز كردن ويرايش بايوس مادربردهاي AM3و AM2+ خود، از پردازشي روان و پر سرعت لذت ببرند. گفتنی است تراشه هاي 45 نانومتري AMD علاوه بر كار در فركانس بالاتر، انر‍ژي كمتري مصرف مي كنند و تلفات حرارتي كمتري دارند. گيگابايت در وب سايت رسمي خود ليست تمامي مادربردهاي مبتني بر AMD و نسخه جديد بايوس آنها را منتشر كرده است. جهت كسب اطلاعات بيشتر و آگاهي دقيق از نسخه هاي جديد بايوس ها مي توانيد به آدرس اينترنتيhttp://www.gigabyte.com.tw/News/Motherboard/News_List.aspx?NewsID=1423 مراجعه كنيد.

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

افتتاح نخستین هتل فضایی دوار جهان

ICTPRESS - نخستین هتل فضایی دوار جهان در سال 2012 میلادی افتتاح مي شود و نخستین مسافران فضایی جهان را اسکان خواهد داد .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " SPACE.COM "، تاکنون حداقل 43 نفر برای اسکان در این هتل دوار فضایی ثبت نام کرده اند و هزینه سه شب اقامت در این هتل فضایی موسوم به "Galactic Suite Space Resort" 4/4 میلیون دلار است .افرادی که در این هتل فضایی اقامت خواهند کرد دور تا دور زمین را در 80 دقیقه طی خواهند کرد و در هر روز 15 بار طلوع خورشید را نظاره گر خواهند بود . افراد برای آنکه بتوانند در این هتل گردش کنند باید لباس های مخصوص بپوشند که تردد آنها را امکان پذیر کند . شرکت Galactic اعلام کرده که برای انتقال مسافران خود به هتل فضایی اش از راکتهای روسی و بندر فضایی که در یکی از جزایر کارائیب ساخته خواهد شد، استفاده می کند.طبق گفته متخصصان ، با توجه به رشد روز افزون صنعت گردشگری فضایی پیش بینی می شود که در 15 سال آینده گذرندان یک هفته در فضا به یکی از کارهای نرمال و طبیعی بشر مبدل شود.خاویر کلارامونت مدیر شرکت Galactic Suite معتقد است:صنعت در حال شکل گیری توریسم فضایی با ساخته شدن بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو شکلی تازه به خود خواهد گرفت. این بندر اولین ایستگاهی است که با اهداف تجاری و مخصوص مسافران خصوصی فضا طراحی و ساخته خواهد شد.شرکت اسپانیایی Galactic امیدوار است بتواند پروژه خود را با قرار دادن یک تک اتاقک در مدار 450 کیلومتری از زمین و با گنجایش پذیرش چهار مهمان و دو خلبان فضانورد آغاز کند. به گفته کلارامونت سفر از زمین به این اتاقک یک روز و نیم به طول خواهد انجامید و مسافران باید پیش از انجام این سفر 8 هفته در دوره های آموزشی شرکت کنند .

فيبرنوري، روشي نسبتا ايمن براي انتقال داده


ICTPRESS - مي توان گفت استفاده از فيبرنوري يک روش نسبتا ايمن براي انتقال داده است زيرا برعکس کابل‌هاي مسي که ديتا را به صورت سيگنال‌هاي الکترونيکي حمل مي‌کنند فيبرنوري در مقابل سرقت اطلاعات آسيب‌پذير نيست يعني کابل فيبرنوري را نمي‌توان قطع کرده و اطلاعات را به سرقت برد.به گزارش خبرنگار ICTPRESS ، فيبرهاي نوري از عوامل طبيعي کمتر تاثير مي‌پذيرند، بدين صورت که ميدان‌هاي مغناطيسي و يا الکتريکي شديد بر آن هيچ تاثيري نمي‌گذارد و خطر تداخل امواج پيش نمي‌آيد به همين دليل مي‌توان آنها را برخلاف کابل مسي از کنار کابل‌هاي فشار قوي يا ژنراتورهاي برق عبور داد، همچنين خواصي همچون ضد آب بودن آن باعث شده تا از آن، روز به روز به طور گسترده‌تري استفاده شود.از جمله مزاياي فيبرنوري اين است که از تمام محيط‌هاي انتقالي که وجود دارد چه وايرلس و سيمي، و چه هدايت شده و غيرهدايت شده پهناي باند بيشتري به ما مي‌دهد يعني در حقيقت مي‌تواند اطلاعات بيشتري ارسال کند. ارتباطات ماهواره‌اي تنها فناوري است که مي‌تواند با فيبرنوري در زمينه انتقال داده‌ها رقابت کند. ولي چون فرکانس ليزري که استفاده مي‌شود از فرکانسي که در امواج ماهواره‌اي استفاده مي‌شود بيشتر است بنابراين داده‌هاي بيشتري از طريق فيبرنوري انتقال داده مي‌شود.

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

خاصیت مغناطیسی برای فعال کردن دارو در بدن


ICTPRESS - در بسیاری از بیماری همچون سرطان ، دیابت و دردهای مزمن روش هایی نیاز است که فرد دارو را به صورت متناوب با دوز مشخصی در دوره زمانی طولانی مصرف کند .
تاکنون تکنیک های زیادی برای مصرف دارو ها ابداع شده که از جمله می توان به کاشت منابع گرمایی داخلی در بدن ، کاشت تراشه های الکترونیکی در بدن و یا حتی کارگذاشتن محرک های قطع و وصل کننده در بدن اشاره کرد .اما دانشمندان به تازگی با استفاده از خاصیت مغناطیسی روشی یافته اند که به نظر می رسد از دیگر روش ها کارآمد تر باشد .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " ساینس دیلی" ، محققان مرکز بهداشتی پرینستون آمریکا راه حلی برای این روش ابداع کرده اند که ترکیبی از مغناطیس و فناوری نانو است . تحت این روش ، محققان ابزار بسیار کوچک قابل کاشتی ابداع کرده اند که کمتر از یک سانتی متر قطر دارد و دارو را درون خود جا می دهد . البته علاوه بر دارو نانوذرات اکسید آهن مغناطیسی نیز درون این کپسول جاسازی می شود . بدین ترتیب زمانی که یک میدان مغناطیسی خارجی نانوذرات مغناطیسی را احاطه می کند غشاء اطراف کپسول داغ شده و به طور موقتی باز می شود و این امر زمینه را برای خروج موقتی دارو به درون بدن فراهم می کند .طبق گفته متخصصان ارائه دهنده این تکنیک ، پس از آنکه مقدار معینی دارو وارد بدن شد با برداشتن میدان مغناطیسی از اطراف بدن ، غشاء اطراف کپسول سرد می شود و مجددا بسته می شود و بدین ترتیب از خروج بیشتر دارو جلوگیری می شود .