۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

خاصیت مغناطیسی برای فعال کردن دارو در بدن


ICTPRESS - در بسیاری از بیماری همچون سرطان ، دیابت و دردهای مزمن روش هایی نیاز است که فرد دارو را به صورت متناوب با دوز مشخصی در دوره زمانی طولانی مصرف کند .
تاکنون تکنیک های زیادی برای مصرف دارو ها ابداع شده که از جمله می توان به کاشت منابع گرمایی داخلی در بدن ، کاشت تراشه های الکترونیکی در بدن و یا حتی کارگذاشتن محرک های قطع و وصل کننده در بدن اشاره کرد .اما دانشمندان به تازگی با استفاده از خاصیت مغناطیسی روشی یافته اند که به نظر می رسد از دیگر روش ها کارآمد تر باشد .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " ساینس دیلی" ، محققان مرکز بهداشتی پرینستون آمریکا راه حلی برای این روش ابداع کرده اند که ترکیبی از مغناطیس و فناوری نانو است . تحت این روش ، محققان ابزار بسیار کوچک قابل کاشتی ابداع کرده اند که کمتر از یک سانتی متر قطر دارد و دارو را درون خود جا می دهد . البته علاوه بر دارو نانوذرات اکسید آهن مغناطیسی نیز درون این کپسول جاسازی می شود . بدین ترتیب زمانی که یک میدان مغناطیسی خارجی نانوذرات مغناطیسی را احاطه می کند غشاء اطراف کپسول داغ شده و به طور موقتی باز می شود و این امر زمینه را برای خروج موقتی دارو به درون بدن فراهم می کند .طبق گفته متخصصان ارائه دهنده این تکنیک ، پس از آنکه مقدار معینی دارو وارد بدن شد با برداشتن میدان مغناطیسی از اطراف بدن ، غشاء اطراف کپسول سرد می شود و مجددا بسته می شود و بدین ترتیب از خروج بیشتر دارو جلوگیری می شود .

هیچ نظری موجود نیست: