ICTPRESS - تابستان داغ 1974 برای نخستین بار، کامپیوترها به عرصه یک رقابت جدی با خود و خالقان خود، یعنی؛بشر قدم گذاشتند.روز اول آگوست، استکهلم، پایتخت سوئد میزبان یک تورنمنت جهانی شطرنج بود که در آن، کامپیوترها به رقابت با یکدیگر پرداختند. در سال 1949 میلادی، فردی به نام CI-shanon در یک مقاله تخصصی، به تشریح نکات و مسائل بازی شطرنج پرداخت که این مقاله بعدها به عنوان یک تئوری اساسی در طراحی و ساخت برنامههای کامپیوتری بازی شطرنج مورد استفاده قرار گرفت. هفت سال پس از انتشار این مقاله، یک کامپیوتر شخصی موسوم به Maniac I ، به نحوی برنامهریزی شد که بتواند بر روی یک صفحه شطرنجی ساده 6 در 6 با کاربران به رقابت بپردازد و 11 سال بعد نیز، اتفاق دیگری افتاد که به نوبه خود نقطه عطفی در شطرنجباز شدن کامپیوترها محسوب میشود. در سال 1967، برنامهای نوشته شد که Mac Hack نام داشت و توانست جایزه ویژه مبتدیان شطرنج را به خود اختصاص داده و اولین برنامه کامپیوتری باشد که توانست بشر را در این بازی فکری شکست بدهد. مطالعات، آزمایشها و فعالیتهای صورت گرفته بر روی برنامههای شطرنجبازی کامپیوترها پایه و اساس تحقیقات علمی گسترهای درباره هوش مصنوعی را در دهه 70 بنا نهاد.
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر